vrijdag 14 september 2012

Dag 6

Dag 6 vertrekken we om 9 uur in de ochtend, een klein beetje uit slapen dus. Na het ontbijt in een grote zaal met koloniale meubelen stappen we in het busje en rijden we naar het dieng plateu. Dit is een vulkaan gebergte waar we eerst de oudste hindoetempels van Indonesië bezoeken, de tempels zijn eeuwen oud en voor dat de tempels er stonden was hier een kratermeer. De lucht ruikt hier naar een mengeling van mest en zwavel.

Na nog een korte rit en een kleine wandeling komen we bij een kleine vulkaanmond. De zwavelgeur is hier heel sterk...het ruikt naar rotte eieren...adoeh! De kratermond staat vol met kokend water en uit het water komt zwavel houdend rook. Er schijnt hier twee jaar geleden een vrouw in gesprongen te zijn. Na twee dagen waren er van haar alleen nog botten over....

Vervolgens zijn we naar een kratermeer gereden. Een groot meer met water in verschillende kleuren. Dit is warm water met een hoog zwavelgehalte, hier kan je je hengel mee nemen maar je zal niks vangen.

We vervolgen onze weg naar de richting de borubudur en stoppen onderweg nog voor een paar foto's.
een roofvogel die een beest heeft gevangen, Een veldje met karbouwen (ossen) en een viskwekerij.

Eenmaal bij de borubudur tempel aangekomen worden we verwelkomd door onze lokale gids Budie maar iedereen noemt hem Woody (woodpecker).
Zijn droom was om komiek te worden. Dit is niet gelukt maar past zijn humor nu toe in zijn gidswerk...en dat gaat hem erg goed af. Samen hebben we tussen de muren van de tempel de verschillende houdingen van budha uitgebeeld, thai chi voor beginners zeg maar. De Borubudur is gebouwd op een berg en is een in lage boedistische stijl gebouwd. Het bestaat uit 7 niveaus en verteld het levensverhaal van Budha.  De bovenste laag is voorzien van tientallen Budhabeelden verstopt in stuppa's (lotusbloemen) erg fraai om te zien.

We rijden verder richting ons volgende hotel, het valt ons op dat als we vragen hoe ver het nog is Melvin altijd antwoord met "niet zo ver meer"
Vervolgens zijn we dan nog 2 a 3 uur onderweg :). Het hotel waar we verblijven heet "Puri Artha" en is in echte indonesische stijl gebouwd.
Twee verdiepingen hoog met veel houtsnijwerk en een gezellig zitje voor de kamer. Aangezien we om 5 uur 's middags gearriveerd zijn kunnen we eindelijk een keertje zwemmen. In de avond verplicht naar de taxi naar een shoppingmall aangezien ome Dick de oplader van zijn camera in Nederland heeft laten liggen.
Hier hebben ze in een winkel wel opladers maar aangezien Ome Dick zijn accu niet mee heeft genomen weet hij  iet 100% zeker of dit wel gaat passen. Morgen ochtend nog maar eens proberen. Wel heerlijk gegeten bij een restaurant op het dak van de shoppingmall, ome Dick lamsrack en tante Lineke, Gaby en ik Zalm van de grill.